Monday, November 11, 2013

Diep in het rood op 11 november

Vandaag 11 november, geen les geven, schitterend weer. Bij het opstaan gaan mijn gedachten even naar mijn lieve schat die moet werken. Ik weet dat ze baalt als ze moet werken terwijl ik thuis ben. Life sucks, maar vandaag niet voor mij. Mountainbike kleren aan en in sneltempo naar Vossem. Lukske ( alleen de vrienden mogen dat zeggen ) legt het tempo direct opnieuw zéér hoog. Mijn Garmin Forerunner 310XT situeert mijn hartslag permanent rond de 175, niet echt gezond, tijd om rustig warm te lopen is er niet. Geweldige tool zo'n Forerunner, geen gezooi met een mount en magneet, alles op gps. Enkel een hartslagband om de borst en het horloge om de pols, kan gebruikt worden op al je fietsen. Lopen? Zwemmen? Geen probleem. Niet dat ik zwem, kan gewoon niet zwemmen. Te koud, te nat ook.

Ondertussen enkele technische passages, eindelijk, dankzij mijn 29er kan mijn hartslag even dalen. Lijkt vreemd maar bij mij is dat gewoon zo, in technische stukken lijkt het steeds alsof de wereld even vertraagt. De Vakke laat ditmaal geen steken vallen, enfin toch niet veel. Paar serieuze boomstronken, geen probleem voor mijn Santa Cruz Highball ( geen cocktailglas maar mijn Amerikaanse 29er hardtail, mytisch merk en vooral een geweldig wapen in technische passages ). Alleen mijn Shimano XTR trigger shifter in combinatie met XTR achterderailleur begint echt op mijn zenuwen te werken. Is een vergissing geweest die ik niet meer maak. Laat er geen discussie zijn, Sram is veruit superieur! Vroeger vooral in mtb, nu ook zonder discussie op de weg. Veel preciezer, vraagt geen constante bijstelling. Op mijn nieuwe Cannondale heb ik Sram XX gemonteerd, ook triggers. Verschil van dag en nacht. Mijn mekanieker Stefan van Baik ( www. baik.be ) heeft vorige woensdag nochtans zijn best gedaan om alles terug goed te krijgen, tevergeefs. Onderweg al beslist om die rechtertrigger en achterderailleur te vervangen door Sram XX. De rest laat ik gewoon staan, voorderailleur en trigger werken wel perfect. Zal dus een vreemde combinatie worden, achter Sram XX, voor Shimano XTR. Moet kunnen. Op mijn wegfiets combineer ik ook een Sram Red groep met Dura-ace cranks. Mijn motto is dat je gewoon moet nemen wat wérkt, functionaliteit boven look.

Na 3 uur rijden lopen we binnen in Vossem. Gemiddelde bijna 21km/u, afstand 60 km, gemiddelde hartslag 156. Nog even iets drinken in de Congo, goedkoopste café in België, alles aan 1 euro. Nico en Marc verjaren en betalen, ok, sympathiek van die jongens. Daarna snel naar huis, veldrijden is een belangrijk gegeven voor mij. Hopelijk heeft Sven de goeie benen teruggevonden. Straffe veldrijder, 2-de dag steeds beter. Ik wou dat dat bij mij ook zo was. 


No comments:

Post a Comment