Friday, December 06, 2013

Strato 844 Monnin Françe Ebauche

Juist een fantastische diver Strato 844 Monnin gekocht van Jarl.
Zie hier zijn geweldig blog: http://classicheuers.blogspot.be/

Mooie aan de aankoop is dat ik exact hetzelfde horloge koop als de befaamde Heuer 844 Monnin maar dan aan een fractie van de prijs. Interessant om te vermelden is dat het de 844 Monnin is die voor Jack Heuer de redding betekende. Zonder de Monnin dus waarschijnlijk ook niet de waanzinnige prijzen die je vandaag betaalt voor een Autavia Siffert of een Monaco Steve McQueen.



Nog minder geweten is dat G. Monnin niet alleen zijn 844 divers leverde aan Heuer maar ook aan tal van andere kleine horlogemakers waaronder dus Strato, Alfex en andere. Mijn tip voor diegene die geen 2k wil neerleggen voor een Heuer Monnin, ga voor een Strato. Goeie belegging. Ik heb er alvast eentje. :)


Zie hier een verslag van die Heuer 844 Monnin door Stewart Morley. Niemand kan dit beter dan hij.

Ik post de foto's zodra ik het horloge heb.

No comments:

Post a Comment